Inspiration | Kost & kosttilskud | Min malsætning | Træning

T-bar roning (T-bar row)

T-bar curl minder ret meget om bent-over row, men du bruger et andet greb. En øvelse, der hovedsageligt fokuserer på latissimus dorsi og de øvre og indre muskler. Der er specielle stativer til øvelsen, men den kan også udføres med en vægtstang, der er fastgjort til et gulvbeslag.

  • Ydeevne
  • Tips
  • Muskler der aktiveres

Ydeevne

  1. Stå med en vægtstang mellem benene og et v-håndtag rundt om stangen.
  2. Læn dig frem og tag fat i håndtaget.
  3. Træk vejret ind og træk stangen mod dig, så højt du kan, ved at trække skulderbladene sammen og trække albuerne tilbage.
  4. Sænk nu stangen tilbage til udgangspositionen på en kontrolleret måde.

Tip!

  • Konstant spænding i ryggen.
  • Spænding i torsoen.
  • Lige håndled i samme linje som underarmene.
  • Let bøjede knæ under hele øvelsen.
  • Undgå at få skuldrene for langt frem ved at trække tilbage og stramme skulderbladene og hæve brystet.

Muskler der aktiveres

Primære

  • Latissimus dorsi
  • Trapezius
  • Bagsiden af skulderen

Sekundære

  • Biceps
  • Lændehvirvelsøjlen
  • Rotator Cuff
  • Underarme

T-bar.

Var denne artikel en hjælp?   Ja   Nej

Lær mere

  En-arms stående roning (dumbbell row)

En-arms stående roning (dumbbell row)

En-arms stående roning er en øvelse til træning af ryggen.
  Hjemmetræning af ryg - Med gummibånd

Hjemmetræning af ryg - Med gummibånd

Få en god rygtræning, selv hjemme ved hjælp af elastikker.
  Partnertræning - Træningssessionen, der både træner de sædvanlige muskler og lattermusklerne

Partnertræning - Træningssessionen, der både træner de sædvanlige muskler og lattermusklerne

Prøv disse øvelser, og du vil træne dine latter- og sædvanlige muskler!