Inspiration | Kost & kosttilskud | Min malsætning | Træning

Lunges

Lunges er en rigtig effektiv benøvelse som træner hele benet og muskulaturen i lænden, perfekt for dig som ønsker et par lækre og atletiske ben. Øvelsen er også let at udføre, hvilket gør det til en meget god del af træningen, både for dig, der er nybegynder og for dig, der er på et mere avanceret niveau.

  • Ydeevne
  • Tip
  • Muskler der aktiveres

Ydeevne

  1. Stil dig med benene i en hoftebredde.
  2. Tag et stort skridt fremad med den ene fod. Du skal hele tiden holde en hoftebredde mellem fødderne for at sikre balancen og for at skåne dine knæ.
  3. Gå lige ned mod jorden ved at bøje dine knæ, uden at det bageste knæ rammer jorden.
  4. Forbenet skal have en vinkel på ca. 90 grader.
  5. Ryggen skal være lige og blikket fremad.
  6. Skub dig derefter tilbage med forbenet og nå startpositionen.
  7. Skift mellem højre og venstre ben.

Tip!

  • Du kan kaste dig ud i at bruge håndvægte i hver hånd, en vægtstang på ryggen (samme placering som med en squat) eller at du holder en vægtplade som en frontbøjning.
  • Du kan udføre denne øvelse ét sted, og hvis du har mere plads til at bevæge dig, kan du løbe udfaldet. Det betyder, at efter dit skridt fremad løfter du bagbenet og tager et skridt fremad med det.

Muskler der aktiveres

Primære

  • Forsiden af lårene
  • Sæde
  • Pædagogerne

Var denne artikel en hjælp?   Ja   Nej