Inspiration | Kost & kosttilskud | Min malsætning | Træning

Sådan undgår du de mest almindelige faldgruber én gang for alle

At ramme ind i faldgruber sker for os alle, og det vigtige er ikke at være alt for opmærksom på dem, men at samle sig selv op og fortsætte med at bevæge sig fremad. At skabe holdbare træningsresultater starter med at have en holdbar livssituation. Hvis du f.eks. presser dig selv til det yderste og går for hårdt til værks fra starten, kan det slå fejl. Her gennemgår vi de mest almindelige faldgruber, og hvordan du bedst undgår dem!

1. Du lægger for hård ud

Du er spændt, du vil så meget, og du er klar til at tage fat på træningen for alvor! I starten af et træningspas kan motivationen være tårnhøj, og du har lyst til at gøre alting på én gang og gå fra nul til hundrede med det samme. Det kan resultere i, at du hurtigt falder fra, enten på grund af skader eller fordi du synes, at det er for hårdt og ikke så sjovt som forventet. Det er bedre at træne 1-3 dage om ugen og holde sig til det end at forsøge at få plads til 6 træningsdage og så hverken have tid eller kræfter til det. Vær tålmodig, og forvent ikke resultater med det samme.

2. Du har ændret dit liv for drastisk eller for meget

For at få succes skal din træning passe ind i dit øvrige liv, f.eks. familie, arbejde, sociale arrangementer og andre ting, der foregår i dit liv. Det er sjældent holdbart at være ekstrem og ændre hele din livsstil på én gang. Det vil f.eks. ikke fungere at gå på en restriktiv diæt og samtidig øge træningsmængden til 100 %, selv om det måske føles godt i starten. Selv om det lyder som en kliché, er det vigtigt at finde en balance for at få det til at fungere. Start med at kortlægge din hverdag og se, om der er noget, du kan fjerne eller ændre for at skabe mere plads til motion.

3. Du sætter ikke mål

Det er ikke et must at have træningsmål, men det er godt at tænke over, hvad dit formål med træningen er. Ønsker du at kunne løfte en bestemt vægt i en bestemt øvelse, ønsker du at løbe et maraton, ønsker du at tabe dig eller tage på i vægt, eller ønsker du at skabe en sund livsstil, som du kan fortsætte hele livet? Her er det vigtigt, at du tager udgangspunkt i dig selv og ikke er afhængig af, hvad andre gør.

4. Du gør ikke det, du synes er sjovest

Fokuser på træningsformer, som du kan lide, og træn der, hvor du faktisk føler dig godt tilpas. Der findes et hav af forskellige træningsformer. Du kan afsætte en eller to uger til at prøve forskellige typer træning eller forskellige typer miljøer. Kan du lide store eller små fitnesscentre? Ønsker du nogen til at vejlede dig i din træning, f.eks. under bestemt øvelser? Eller er der en sport, du altid har haft lyst til at prøve? Det er svært at vide, hvad der er sjovt og behageligt, når man ikke har prøvet det!

5. Du sammenligner dig selv med andre

Alle har deres egen krop, og der er ikke to kroppe, der er ens, hvilket betyder, at ikke alle fungerer på samme måde. Det er ud fra dine egne omstændigheder og ambitioner, at du kan blive den bedste udgave af dig selv. Fokuser på din udvikling, det vil gøre dig mere tilfreds, og din træning vil blive sjovere. Sundhed er en personlig forpligtelse, som du indgår med dig selv og for dit eget velbefindende!

GODT FØR, UNDER OG EFTER TRÆNING

 
Core Protein Pro
 
Core EAA Powder
 
Core BCAA Powder
 
Core Whey Protein
 
Protein Pancakes
 
BCAA med Koffein
 
Core PWO Zero
 
Core Proteinbrød
 
Core Protein Bar 2.0
 
Core PWO Power

Var denne artikel en hjælp?   Ja   Nej

Lær mere

  Sådan undgår du at blive syg, når du begynder at træne

Sådan undgår du at blive syg, når du begynder at træne

En hård start på træning kan nemt føre til at man bliver syg.
  Sådan får du succes med selvbruner - Trin for trin

Sådan får du succes med selvbruner - Trin for trin

Bedste tips til hvordan du får en flot, frisk & naturlig farve med selvbruner.
  Valleproteinisolat

Valleproteinisolat

En form for valleprotein kaldes isolat og er en renere form af valle.
  Sådan øger du din fedtforbrænding

Sådan øger du din fedtforbrænding

Sådan forbrænder du fedt, mens du opretholder din muskelmasse.
  Valleprotein & Træning

Valleprotein & Træning

I denne artikel gennemgår vi proteinkongen, valleprotein!
  Sådan opbygger du muskler

Sådan opbygger du muskler

At opbygge muskler kræver hård træning og høje ambitioner.
  Sådan påvirkes du af magnesium

Sådan påvirkes du af magnesium

Magnesium har mange vigtige funktioner og fungerer som et modsætning for calcium
  Kom i gang med at løbe

Kom i gang med at løbe

Tips til træningsplan, kost og kropsholdning for at komme i gang med løb.
  Sådan fungerer CLA og fedtforbrænding

Sådan fungerer CLA og fedtforbrænding

Her sætter vi CLA under mikroskopet for at afklare, om det kan lette din kost.
  Rødbede: Sådan påvirker det din udholdenhed

Rødbede: Sådan påvirker det din udholdenhed

Rødbeder er fulde af nitrater, til gavn for dig, der dyrker udholdenhedssport.
  Sådan går koffein og fedtforbrænding hånd i hånd

Sådan går koffein og fedtforbrænding hånd i hånd

Udover den opkvikkende effekt påvirker koffein også dit stofskifte.
  Sådan beskytter du din hud mod solen

Sådan beskytter du din hud mod solen

Beskyt din hud ordentligt og reducer risikoen for solskoldning.
  5 tips til at holde dig i gang på ferien

5 tips til at holde dig i gang på ferien

5 tips til at holde dig i gang på ferien.
  Sådan laver du din egen håndsprit

Sådan laver du din egen håndsprit

Lav din egen hjemmelavede håndsprit med en simpel opskrift.
  Sådan holder du din træningsmotivation oppe

Sådan holder du din træningsmotivation oppe

Hold din motivation i top denne sommer, vi viser vejen for sjovere træning!
  Proteintiming

Proteintiming

Det rette protein til den rette lejlighed.
  Vælg det rette proteinpulver

Vælg det rette proteinpulver

Hvilket proteinpulver skal man købe? Vælg det rette til dine behov.
  Få resultater med proteintiming

Få resultater med proteintiming

Fordelene ved at spise den rigtige slags protein på det rigtige tidspunkt!
  Kosttilskud til ældre

Kosttilskud til ældre

Læs mere om hvilke stoffer og kosttilskud der passer til dig, der begynder at blive ældre.
  Kasein: avancere dit proteinindtag

Kasein: avancere dit proteinindtag

Kasein har et langsomt optag i kroppen.