Inspiration | Kost & kosttilskud | Min malsætning | Træning

Undgå virus, når du træner

Undgå virus under træning - enkle tips! | Svenskt KosttillskottUndgå virus, når du trænerNu i virustider kan det føles svært at vide, hvordan man skal forholde sig omkring vira og bakterier, når det kommer til din træning. Du vil eller kan måske ikke gå i fitnesscenter og vil i stedet træne derhjemme. Selvom du træner derhjemme, er det vigtigt at holde virus væk for ikke at blive syg.

Oprethold god håndhygiejne

Et vigtigt tip er altid at opretholde en god håndhygiejne, både derhjemme, men også udenfor hjemmet. Undgå at få vira og bakterier med hjem ved at vaske hænderne grundigt med vand og sæbe, en god rettesnor er 20 sekunder. Du kan også anvende håndsprit efter. Prøv ikke at rør dig selv i ansigtet, hvis du ikke har vasket dine hænder før, alt sammen for at undgå infektion.

Tip! Træner du i fitnesscenteret? Læs hvordan du kan undgå infektion i fitnesscenteret.

Rengør dit træningsudstyr

Træner du derhjemme og bruger forskellige former for træningsudstyr såsom gummibånd, sjippetove eller vægte, er det vigtigt at rengøre dem – både før og efter du har trænet. Det er glimrende at vaske redskaberne med vand og opvaskemiddel. Rengøring af dit udstyr derhjemme er vigtigt, så vira og bakterier ikke spredes i hjemmet.

Et tip er også at gennemgå din rengøring i hjemmet. Er der noget, du kan prøve at rense ekstra omhyggeligt for at undgå bakterier og vira? Du kan fx skifte håndklæder oftere, rengøre håndtag og desinficere overflader oftere.

Træn udendørs

Når du træner udendørs, får du både frisk luft og tid til at være ude i naturen. Træning udendørs kan være en god måde at undgå vira og bakterier på, især hvis du undgår at træne i grupper eller hvor der er mange mennesker. Hvis du er udendørs i tider med virus, er det godt at holde afstand til andre mennesker, der nyser eller hoster. Hvis du selv nyser eller hoster, er det vigtigt, at du gør det ind i ærmet for at undgå spredning.

Tip! Uanset om du træner derhjemme eller i fitnesscentret, er det godt at styrke immunforsvaret ved at spise en varieret kost, drikke masser af vand og fylde på med vitaminer.

Kosttilskud

 
Core Omega-3+
 
Core Zink
 
Vitamin C Pulver
 
Core Vitamin D3
 
Vitamin C 1000 +
 
Core Vitamins
 
Vitamins Man

Var denne artikel en hjælp?   Ja   Nej

Lær mere

  Vitaminer til dig, der træner

Vitaminer til dig, der træner

Vitaminer er nødvendige i små mængder, men som er livsvigtige.
  Undgå skader under styrketræning del 1

Undgå skader under styrketræning del 1

Dette er første del af vores artikelserie, Undgå skader under styrketræning.
  Undgå skader under styrketræning del 2

Undgå skader under styrketræning del 2

Louise Cederblad, giver os sine bedste tip til at undgå skader.
  Sådan undgår du de mest almindelige faldgruber én gang for alle

Sådan undgår du de mest almindelige faldgruber én gang for alle

Del 6: Holdbare træningsresultater starter med en holdbar livssituation.
  Derfor er fedt vigtigt for dig, der træner

Derfor er fedt vigtigt for dig, der træner

Derfor har du brug for fedt, når du træner.
  Partnertræning - Træningssessionen, der både træner de sædvanlige muskler og lattermusklerne

Partnertræning - Træningssessionen, der både træner de sædvanlige muskler og lattermusklerne

Prøv disse øvelser, og du vil træne dine latter- og sædvanlige muskler!
  Sådan får du succes med selvbruner - Trin for trin

Sådan får du succes med selvbruner - Trin for trin

Bedste tips til hvordan du får en flot, frisk & naturlig farve med selvbruner.
  Sommertræning - kost i ferien

Sommertræning - kost i ferien

Mange godbidder lokker i sommeren, og det er helt okay at forkæle dig selv lidt.
  Forbedrer mobiliteten og præstationen

Forbedrer mobiliteten og præstationen

Forbedre din mobilitet og få bedre resultater i din træning!
  Vælg den rigtige sportsdrik

Vælg den rigtige sportsdrik

Sportsdrikke er et af verdens mest solgte kosttilskud til personer, der træner.
  Sommertræning - Behold motivationen

Sommertræning - Behold motivationen

Kig ind i tips til at holde træningen i gang om sommeren.
  Sundhed og velvære

Sundhed og velvære

Her følger en række råd til øget velvære.
  Tips til at blive kvikket op

Tips til at blive kvikket op

I denne artikel får du tip til, hvordan du bliver mere opmærksom både på kort og lang sigt.
  Kom i gang med at løbe

Kom i gang med at løbe

Tips til træningsplan, kost og kropsholdning for at komme i gang med løb.
  STOR GUIDE: ALT DU BEHØVER AT VIDE OM SUNDE FEDTSTOFFER

STOR GUIDE: ALT DU BEHØVER AT VIDE OM SUNDE FEDTSTOFFER

Fedt er et energigivende næringsstof, som vi dagligt indtager.
  Avanceret ernæringstiming

Avanceret ernæringstiming

Ernæringstiming, hvordan du kan optimere dine forudsætninger for muskelvækst.
  Derfor er aminosyrer gode til din træning

Derfor er aminosyrer gode til din træning

Individuelle aminosyrer en række vigtige biologiske funktioner i kroppen.
  Vælg det rigtige fedt og den rigtige olie

Vælg det rigtige fedt og den rigtige olie

Smør, margarine eller kokosolie? Hvilket fedt er bedst til hvad? Lær mere her!