Inspiration | Kost & kosttilskud | Min malsætning | Træning

Valleproteinisolat

- Kongen af protein

Ikke nok med at der findes flere forskellige slags proteinpulver at vælge imellem, der findes desuden flere forskellige varianter af hver art. Valleprotein er den mest almindelige og mest populære type af proteintilskud og du kan læse mere om valleprotein her. En form for valleprotein kaldes isolat og er en renere form af valle. I denne artikel får du mere at vide om, hvad der menes med isolat, og hvem der kan have nytte af det.

  • Hvad menes med isolat?
  • Fordele

Hvad menes med isolat?

Valleprotein kommer fra mælk og er et meget hurtigt optageligt protein. Det er et fuldgyldigt protein med høj koncentration af grenede aminosyrer. Valleproteinisolat er en renset form for valleprotein, hvor vallen er filtreret i flere forskellige trin i fremstillingsprocessen. Resultatet bliver, at andelen af protein øges, mens kulhydrat- og fedtindholdet bliver næsten ikke-eksisterende. Proteinpulveret bliver desuden ekstremt lavlaktose, så selv laktoseintolerante kan bruge det.

Fordele              

De fleste isolater har en ens sammensætning af aminosyrer og proteinfraktioner som koncentrat. I praksis har et isolat en forskel på omkring 10-20% mere protein sammenlignet med et koncentrat. Fordelen ved et isolat er, at det optages betydeligt hurtigere end et koncentrat, og tilgængelige aminosyrer findes i princip omgående i blodet, og kan dermed i teorien bidrage til en hurtigere muskelopbygning. Isolat er derfor til dig, som vil avancere og ikke nøjes med andet end det bedste. Under en diæt kan det være en fordel at tage isolat, da det giver ekstremt lidt kulhydrater og fedt, og den hurtige optagelsesevne, som hurtigt fylder på lagrene af muskelprotein, kan hjælpe dig til at modvirke muskelnedbrydningen. Hvis du vil prøve et isolat, skal du huske at blande det med vand, da fødevarer med kulhydrater og fedt forsinker optagelsen af proteinet, og fordelene går tabt.

Læs gerne denne artikel for at få mere at vide om valleprotein.

Var denne artikel en hjælp?   Ja   Nej

Lær mere

  Valleprotein & Træning

Valleprotein & Træning

I denne artikel gennemgår vi proteinkongen, valleprotein!
  Vælg det rette proteinpulver

Vælg det rette proteinpulver

Hvilket proteinpulver skal man købe? Vælg det rette til dine behov.
  Sojaprotein

Sojaprotein

Sojaprotein ses som alternativ til valleprotein til de, som ikke vil have protein fra mælk
  Proteintiming

Proteintiming

Det rette protein til den rette lejlighed.
  Proteinmousse

Proteinmousse

Cremet og proteinrig mousse som er perfekt som mellemmåltid efter træningen.
  Kasein: avancere dit proteinindtag

Kasein: avancere dit proteinindtag

Kasein har et langsomt optag i kroppen.
  Vælg den rette bar

Vælg den rette bar

En guide til hvilken bar du skal vælge ud fra netop dine behov.
  EAA & Proteinsyntesen

EAA & Proteinsyntesen

En grundlæggende guide till EAA.
  Den rigtige kost til fedtforbrænding

Den rigtige kost til fedtforbrænding

Hvad kræves der for at tabe fedt?
  Fitness: Deff

Fitness: Deff

Deffe ved hjælp af den rigtige træning og kost.
  5 kosttips til øget fedtforbrænding

5 kosttips til øget fedtforbrænding

5 kosttips til øget fedtforbrænding.
  Fedtforbrænding & Kosttilskud

Fedtforbrænding & Kosttilskud

Læs vores kvikguide til hvordan du effektivt øger din fedtforbrænding.
  Kom i form, opstart

Kom i form, opstart

Kom i form med simple tips.
  Avanceret ernæringstiming

Avanceret ernæringstiming

Ernæringstiming, hvordan du kan optimere dine forudsætninger for muskelvækst.
  Fitness for piger: Opbygning

Fitness for piger: Opbygning

Vejen til fitnessformen starter med muskelopbygningen.
  Bodybuilding del 1

Bodybuilding del 1

Grundlæggende kostguide til dig som vil noget med din bodybuilding.
  Opbygge muskler

Opbygge muskler

De vigtigste trin til øget muskelmasse.
  Atletik: spring

Atletik: spring

Hvad bør du som højdespringer tænke på, når du planlægger din kost?
  Forvandle fedt til muskler

Forvandle fedt til muskler

Denne artikel handler ikke om kunsten at omdanne fedt til muskler.