Inspiration | Kost & kosttilskud | Min malsætning | Træning

Partnertræning - Træningssessionen, der både træner de sædvanlige muskler og lattermusklerne

Træner du sammen med en ven eller vil du bryde din almindelige træning med noget andet? Her får du tips til flere øvelser, som du kan bruge til din partnertræning. Gør det sammen med din partner, ven, bror/søster eller kollega. Test tilliden og ikke mindst se træningen som en konkurrence og få endnu mere ud af den. Der loves latter, udfordring og hård træning!

Gør så mange gentagelser som du kan, og se hvor mange omgange du kan lave!

Squat push up
I denne øvelse står person 1 i statisk squat og holder anklerne på person 2. Person 2 laver push-ups imens. Hvem kan lave flest push-ups?

Mand og kvinde laver squat push ups. Squat push up

Push up og planke
Her står person 1 i planken, enten på albuerne eller på hænderne. Person 2 har sine hænder på ryggen af ??person 1 og laver push-ups. Hvem kan holde længst?

Push up og planke

Omvendt burpee
I en omvendt burpee kombineres en squat med en sit-up. Her sidder person 1 på gulvet, med vægten bagud, og holder læggene på person 2, der står op. Person 2 skal derefter sænke sig ned i en squat og derefter lægge sig ned på jorden. For at rejse sig igen laver person 2 en sit-up og rejser sig derefter for at gentage igen. Person 2 gør så mange han kan, og så bytter i. Hvem kan lave flest gentagelser?

Omvendt burpee

Liggende benkast
Person 1 rejser sig og person 2 lægger sig ned med benene oppe. Person 1 sætter benene ned på person 2, der skal stå imod på vej ned, ved hjælp af maven. Hvem har den stærkeste mave?

Liggende benkast

Roning
Person 1 ligger på gulvet med person 2 over sig. Kryds dine arme og tag fat i hinandens hænder. Person 1 som ligger på gulvet strækker hele kroppen, mens person 2 trækker person 1 til sig. Hold fast på vejen ned!

Roning

Sit up
Her hægter man fødderne sammen og laver sit-ups. I toppositionen laver du et klap! Hvem holder længst?

Sit up

For simpelt?

Hvis øvelserne ovenfor ikke udfordrer dig nok, kan du prøve disse. Lidt tungere og endnu mere udfordrende!

Hand stand push up
Her går person 1 op i håndstand. Person 2 tager fat i fødderne eller anklerne for at give person 1 stabilitet, når han presser sig selv op. Hvem har stærkest skulder?

Tips! Hvis du ikke kan stå på hænder kan person 1 stå i push-up stilling og person 2 kan hjælpe ved at løfte benene på person 1.

Hand stand push up

Pistol squat
Her holder man hinanden i den ene hånd og går ned i hver sin pistol squat. Den frie hånd kan holde den fod, der ikke er på gulvet.

Pistol squat

Nordic Hamstring
Person 1 står på knæ på gulvet. Person 2 sætter sig over og holder læggene på person 1, der falder langsomt fremad. Brems med bagsiden af ??låret og skub dig selv op igen direkte med armene. Den her brænder!

Nordic Hamstring

Lav knæbøjninger med en ven på ryggen eller i favnen
Vi kender alle squats. Her er en variant, hvor vægten består af et menneske. Hav din partner enten i armene eller på ryggen og kør! Hvem kan lave flest?

Knæbøjninger med en ven på ryggen eller i favnen

Liggende french press
Her er der fokus på at det skal brænde i dine triceps! Person 1 ligger på ryggen med armene bag sig, over hovedet. Person 2 står over for person 1, og I holder hinandens hænder. Person 1 sænker armene og bøjer i albueleddet lige over hovedet for derefter at presse op igen.

French press

Var denne artikel en hjælp?   Ja   Nej

Lær mere

  Sådan opbygger du muskler

Sådan opbygger du muskler

At opbygge muskler kræver hård træning og høje ambitioner.
  Forbrænd fedt, ikke muskler

Forbrænd fedt, ikke muskler

Forbrænde fedt, mens du beholder din muskelmasse, fedtforbrænding
  Opbygge muskler

Opbygge muskler

De vigtigste trin til øget muskelmasse.
  Forvandle fedt til muskler

Forvandle fedt til muskler

Denne artikel handler ikke om kunsten at omdanne fedt til muskler.
  Vitaminer til dig, der træner

Vitaminer til dig, der træner

Vitaminer er nødvendige i små mængder, men som er livsvigtige.
  Derfor er fedt vigtigt for dig, der træner

Derfor er fedt vigtigt for dig, der træner

Derfor har du brug for fedt, når du træner.
  Undgå virus, når du træner

Undgå virus, når du træner

Tips til at undgå virus under træning.
  Vælg det rette kosttilskud

Vælg det rette kosttilskud

Denne guide er for dig, som endnu ikke ved, hvad der passer netop dig bedst.
  5 tips til øget muskelmasse

5 tips til øget muskelmasse

Fem vigtige og enkle tips til at øge muskelmassen.
  Forbedrer mobiliteten og præstationen

Forbedrer mobiliteten og præstationen

Forbedre din mobilitet og få bedre resultater i din træning!
  EAA & Proteinsyntesen

EAA & Proteinsyntesen

En grundlæggende guide till EAA.
  Bliv veltrænet: 7 enkle trin

Bliv veltrænet: 7 enkle trin

Bliv veltrænet med 7 enkle trin.
  Påvirk din præstation og udholdenhed med PWO

Påvirk din præstation og udholdenhed med PWO

Vælg den rigtige PWO ved hjælp af vores guide!
  Bedste tip til øget mobilitet

Bedste tip til øget mobilitet

Få de bedste tips til øget mobilitet
  Alt du behøver at vide om EAA

Alt du behøver at vide om EAA

EAA indeholder alle de essentielle aminosyrer og bidrager til muskelopbygning.
  Undgå smitte i fitnesscenteret

Undgå smitte i fitnesscenteret

De bedste tips til at undgå at blive inficeret med vira og bakterier i fitnesscentret.
  Restitution efter træning

Restitution efter træning

Præstér på toppen med den rette restitution efter træning.
  Bliv stærkere

Bliv stærkere

9 tips som er afgørende for din styrkeudvikling.
  Bodybuilding del 2

Bodybuilding del 2

Anden del af vores kvikguide til kostplaner for bodybuilding.
  Kampsport

Kampsport

De vigtigste kostråd til dig som er kampsportsudøver.