Inspiration | Kost & kosttilskud | Min malsætning | Træning

Skærp sommerformen - Træningstips

Boost din form, og føl dig klar til stranden med værdifulde tips. Det er nu tid til slutspurten inden sommeren.

Spis regelmæssigt og undgå mellemmåltider

Ved at stoppe med at småspise, kan der ske meget med vægten. Så er det vigtigt at få rigeligt med vand og at spise regelmæssigt, så du ikke får lyst til mere. Når man vil trimme formen, er det vigtigt også at holde et lille kalorieunderskud på omkring 300-500 kalorier og så hovedsageligt et underskud fra kulhydraterne, som er det, der binder væske i kroppen. Hvis du taber væske, vil du sandsynligvis føle dig strammere. Morgenture er også et godt trick at forbrænde fedt på. En nem måde at komme i gang med gåture på er at springe bilen, bussen eller metroen over på arbejde og gå en tur i stedet for.

Tips! Spis store salatportioner til maden uden sauce og olie, med gode krydderier og drik rigeligt med vand for at blive mæt.

Kosttilskud at fokusere på

For at sikre dit proteinindtag er Core Whey Protein og Core Casein perfekte at have til morgenmad i grød eller en god smoothie. Den er ligeså god at drikke, som den er som en snack, efter træning eller når du er sulten og trænger til noget mættende. For at gøre væskeindtagelsen mere behagelig kan du drikke Core BCAA eller EAA, så får du de essentielle aminosyrer i dig, som fremmer muskelopbygningen samtidig med at de hæmmer nedbrydningen af muskler. Drik BCAA'er og EAA'er før, under eller efter din træning. Når du ligger i underskud, kan der nogle gange være behov for ekstra energi, så er BURN perfekt, da det sikrer, at din forbrænding ikke begrænses og det er med til at øge din præstation.

Hvornår skal kosttilskuddet tages?

Hvornår:Tilskud:
Morgenmad/mellemmåltidCore Whey Protein
Før, under og efter træningCore BCAA eller EAA
Aftensmad/mellemmåltidCore Casein
2 kapsler to gange dagligt mellem eller før måltider.
På træningsdage: 30 minutter før træning.
BURN

Træningstips til en skarp sommerform

Træning af hele kroppen, hvor du holder pulsen oppe under hele træningen, er fantastisk til at forbrænde så mange kalorier som muligt. Et eksempel på dette er tabata-træning eller HIIT-træning, som er korte og højintensive intervaller. Fordelene ved højintensive intervaller er, at du forbrænder fedt, mens du faktisk opbygger muskler i stedet for at nedbryde dem. Høj intensitet og korte intervaller forbrænder ikke kun fedt under selve træningen, men kroppen fortsætter også efterfølgende med at arbejde på at restituere og kommer så af med flere kalorier. Den er også let tilgængelig, du behøver ikke noget udstyr, kun dig selv og en positiv indstilling. Træner du i fitnesscenteret er det perfekt at træne de store muskelgrupper ben og ryg, da det forbrænder flest kalorier.

Var denne artikel en hjælp?   Ja   Nej

Lær mere

  Forny din sommerform - styrke under cut

Forny din sommerform - styrke under cut

Tips til ikke at miste muskelmasse og styrke under cut.
  Vælg det rette kosttilskud

Vælg det rette kosttilskud

Denne guide er for dig, som endnu ikke ved, hvad der passer netop dig bedst.
  Maksimere træningen 2020

Maksimere træningen 2020

Maksimere træningen 2020.